Forum Turk

Hoşgeldiniz
 
AnasayfaAnasayfa  SSSSSS  Üye ListesiÜye Listesi  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Paylaş | 
 

 Zayıflamak

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
éLFF53
Admin
Admin
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 829
Yaş : 24
Nerden : iSTaNBuL/zb
Kayıt tarihi : 03/07/08

MesajKonu: Zayıflamak   Salı Tem. 08, 2008 1:50 am

KASLARINIZI ÇALIŞTIRIN
İstatistiklere göre kaslı kişilerin metabolizması daha hızlı çalışıyor.
Bu nedenle kaslarınızı güçlendirecek sporlar yapın. Çünkü fiziki aktivitenin iki avantajı var: Biri kalorileri yakması, diğeri kas kütlesini genişleterek yağ kütlesinin azalmasını sağlaması.


PROTEİNİ İHMAL ETMEYİN
Et, balık, peynir, baklagil, yumurta, süt, peynir ve yoğurt değerli birer protein kaynağıdır. Aminoasit içeren bu besinler organizma için kasları inşa etmeye yarayan birer kiremit taşı gibidirler. Organizma bu aminoasitleri özümsemek için bol enerjiye, özellikle de karbonhidrat ya da yağlardan alınan enerjiye gereksinim duyar. Yani, proteinli besinler daha çok kalori yakılmasına neden olur. Ancak aşırıya kaçmamaya özen göstermekte yarar var.
Aşırı protein almak organizmayı, en çok da böbrekleri yorar. Dengeli bir diyette günlük kalori miktarının yüzde 15-20’si kadar protein alınmalıdır.


BOL BOL UYUYUN

Yorgun olduğunuz zaman metabolizma dahil tüm fiziksel işlemlerde otomatik olarak bir yavaşlama söz konusu olur. İyi bir uyku organizmayı dinlendirir. Bunun için ön hazırlık yapmanız şart. Hafif bir akşam yemeği yiyin. Hafif yemek hem iyi uyumanızı, hem de kilo almamanızı sağlar. Akşam saatlerinde yavaşlayan metabolizma, alınan kalorileri gereğince yakamaz ve vücudun belli bölgelerinde biriktirir.


ÖĞÜN ATLAMAYIN
Hele kahvaltıyı kesinlikle atlamayın. Günün bu ilk öğünü, sadece gün içinde enerjik olmanızı sağlamakla kalmaz, gece boyunca uyuyan metabolizmayı da uyandırır. Eğer kahvaltı yapmazsanız metabolizma uyanmadığı için kalori yakmayacaktır. Üstelik öğle öğününde çok acıkmış olacağınızdan aşırı besin almanız içten bile değil. Organizmanın doğal ritmi için günde 3 ana ve 2 ara öğün yemelisiniz. Bu sistemle kaloriler birikmez aksine yakılır.


MEYVE VE SEBZE YİYİN
Acıktığınız zaman atıştırma tuzağına yakalanmamak için buzdolabınızda daima taze meyve ve sebze bulundurun. Maydanoz, havuç, salatalık ve domates gibi besinleri
yıkayıp doğrayın. Üzerine limon suyu gezdirip ayrı ayrı cam kavanozlara
alın ve buzdolabında saklayın.


30 DAKİKA SPOR YAPARAK NE KADAR KALORİ HARCAYABİLİRSİNİZ?


Bisiklet
Hızlı pedal çevirerek yarım saatte 260 kalori yakabilirsiniz. Ancak yavaş giderseniz harcayacağınız kalori miktarı 90′a kadar inebilir.


Yüzme
Serbest yüzme ile 300 kalori harcarsınız. Kelebek stili ile 450 kalori, sırtüstü 240 ve kurbağalamada 200 kalori harcarsınız. İdeal olan yarım saatte tüm yüzme stillerini denemek.


Hafif koşu
Açık havada yarım saatlik bir koşu 300 kalorilik bir harcama demektir. Eğer koşmayı sevmiyorsanız, hızlı yürümekle de bu kaloriyi harcayabilirsiniz.


Tenis
Yarım saatlik tenis ile 250 kalori harcayabilirsiniz. Ancak dikkat; çiftli tenis maçı yaparsanız daha az yorulacağınızdan 50 kalori daha az harcamış olursunuz.

EV İŞİ YAPARAK NE KADAR KALORİ HARCAYABİLİRSİNİZ?
Bulaşık yıkamak 35 kal.
Örgü örmek 40 kal.
Cam silmek 50 kal.
Ütü yapmak 60 kal.
Yemek pişirmek 60 kal.
Elektrikli süpürge ile süpürmek 100-150 kal.
Merdiven çıkmak 200 kal.

_________________

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://forumturk.canadian-forum.com
yaSmimmm*
Üye
Üye
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 523
Yaş : 24
Nerden : iStanßuL*zß !
Kayıt tarihi : 05/07/08

MesajKonu: Geri: Zayıflamak   Salı Tem. 08, 2008 9:44 pm

payLaşım için teşekkürlerr cnm Very Happy o zaman ben günde kaç kere 200 kal harcıom kimbilir Very Happy habire merdiven inip çıkıom günde en az 3 kere Very Happy
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
DyLosH
üye
üye
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 349
Nerden : İst. Avcılar
Kayıt tarihi : 04/07/08

MesajKonu: Geri: Zayıflamak   Çarş. Eyl. 03, 2008 10:31 pm

MEYVE VE SEBZE YİYİN
Acıktığınız zaman atıştırma tuzağına yakalanmamak için buzdolabınızda daima taze meyve ve sebze bulundurun. Maydanoz, havuç, salatalık ve domates gibi besinleri
yıkayıp doğrayın. Üzerine limon suyu gezdirip ayrı ayrı cam kavanozlara
alın ve buzdolabında saklayın.


bunu da yapsam tam olcak
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
ayShequL
Moderatör
Moderatör
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 849
Yaş : 24
Nerden : iSTaNßuL/ z.ß.
Kayıt tarihi : 04/07/08

MesajKonu: Geri: Zayıflamak   Cuma Eyl. 05, 2008 7:26 am

denicem Very Happy

_________________


                                                                                       ♠ Rock TaRz...RAP Farz...!!!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://forumturk.canadian-forum.com
 
Zayıflamak
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Forum Turk :: Serbest Kürsü :: Güzellik,Bakım,Moda-
Buraya geçin: